DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning. Kakkelovn. Varmeledning.
Bygget af SFJ 1912. Overtaget 1949 fra SFJ Cb 81. Udrangeret 1958.
Længde:
12,97 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
15,4 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
7,22 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
44 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
4 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A11/A11_mini.jpg)
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.
Læs mere