DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Bivogn til motorvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 12 volt, til vognens egenbelysning. Koksfyret varmtvandsanlæg. Brummerledning fra 1943. Bemærkning: "Skal i almindelige tog kobles bagerst i toget, da de ikke har gennemgående trækstang". Ændret 1947 til: "Efter disse vogne maa højest tilkobles vogne med en samlet vognvægt paa 35 tons, da de ikke har gennemgaaende trækstænger".
Bygget af Scandia 1928. Udrangeret 1955.
Oml. 1941 fra: DSB FD 12033.
Længde:
11,06 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Taravægt:
10,4 tons

Akselafstand:
6 m.

Kupeer:
1 

Pladser 2. kl.:
50 

Antal:
11 stk.

Ingeniøren
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Blogindlæg: De små elbiler kommer: Gul charmetrold har taget bilverdenen med storm
Elektriske trailere skal sætte skub i grøn omstilling af den tunge transport
