Bivogn til motorvogn. Koksfyret varmtvandsanlæg. Brummerledning fra 1943. Bem: "Skal i almindelige tog kobles bagerst i toget, da de ikke har gennemgående trækstang". Ændret 1947 til: "Efter disse vogne maa højest tilkobles vogne med en samlet vognvægt paa 32 tons, da de ikke har gennemgaaende trækstænger".

Bygget af Scandia 1928. Udrangeret 1955.

Oml. 1941 fra: DSB FD 12033.
Længde:
11,06 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
10,4 tons
Akselafstand:
6 m.
Kupeer:
1
Pladser 2. kl.:
50
Antal:
11 stk.
 
   
Beklædning:
Træ
Hastighed:
80 km/h
Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB FD 4803






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen