DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Stone, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning (lysrør). Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. RIC varmekobling. 2 toiletter. Højttalere. Flyvesofaer. Minden-Deutz bogier.
Bygget af Scandia 1959. A+B styreledninger. Brummerledning og -tryk. Omlitreret 1967 til Bl 325.
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
34 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
60 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
20 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)