DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Rejsegodsvogn. 3-akslet. Akselafstand: 3,025+3,025 m. Trykluftbremse. Skruebremse. Dobbelt-batteri til togbelysning. Højtryksvarmeapparat i bremsekupé. 6534-6536: Lavtryksvarmeapparat system Westinghouse i bremsekupé.
Bygget af Scandia 1917. Trykluftledning fra 1942. Endedør og overgangsbro fra 1943. Dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt fra 1954. Dobbeltbatterier fjernet 1954. Udrangeret 27/9-62.
Oml. 1941 fra: DSB EA 1670.
Længde:
10,9 m.

Akselafstand:
6,05 m.

Last:
6 tons

Taravægt:
16,7 tons


Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.
Læs mere