DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Rejsegodsvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Højtryksvarmeapparat i bremsekupé. Kakkelovn (kun få vogne).
Bygget af Scandia 1927. Gavldør og overgangsbro fra 1942. Trykluftbremse fra 1946. Kakkelovn fra 1956. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1960. Omlitreret 1959 til EH 6863.
Oml. 1941 fra: DSB EHA 1908.
Længde:
9,49 m.

Akselafstand:
5 m.

Last:
4 tons

Taravægt:
14 tons


Beklædning:
Træ 

Antal:
28 stk.


Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Minister indrømmer skjulte klimatal: Talte ikke sandt på samråd
Snart kan bilister på sommerdæk få bøde om vinteren
Trods forventet milliard-underskud: Smutvej til lastbiler under Århus vedtaget
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle