DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
Nærtrafikvogn med polstrede sæder og rullelejer. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg, system Rosenberg, spænding 24 volt, til vognens egenbelysning. Lavtryksapparater system Pintsch. Toilet. Enkelte vogne havde 77 pladser.
Bygget af Scandia 1929. Trykluftbremse fra 1943. Ombygget 1950 med lukkede endeperroner til CRM 3628.
Oml. 1941 fra: DSB FF 12228.
Længde:
19,45 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
34 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
13,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
78 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
41 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![E-maskinernes sidste tid på Sjælland E-maskinernes sidste tid på Sjælland](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A01/A01_mini.jpg)
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
Læs mere