DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966


Vakuumbremse. Skruebremse. 2 toiletter. 2206-2207, 2210: Tara ca 37.200 kg. 2208-09, 2211, 2241-2245: Tara ca 35.900 kg. 2212-2214: Tara ca 34.100 kg. 2215, 2216, 2220, 2222-2233: Tara ca 37.800 kg. 2217-2219, 2221: Tara ca 35.500 kg.

Bygget af Scandia 1910. Dynamoanlæg system Pintsch 24 Volt fra 1946. Dobbeltbatterier til togbelysning, fjernet 1946. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Ombygget 1951 af Cvk Ar til CP 3240.

Oml. 1941 fra: DSB CM 11193.
Længde:
19,8 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
 
Bogietapafs.:
13,6 m.
Kupeer:
8
Pladser 2. kl.:
64
Antal:
33 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Træ
Hastighed:
100 km/h

Jernbanebøger

Verdens bedste Ib Spang Olsen

Verdens bedste Ib Spang Olsen. Pris 180 kr.

Læs mere
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak