DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
2 toiletter. Kun nr. 114 blev designmalet.
Bygget af Scandia 1953. Omlitreret 1969 fra Cc 132. Solgt 1982/83 til LJ B 79. Ejes af DSB Museumstog.
UICnr.
1969-83: 50 86 29-63 132-8
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
34 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14,4 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
9 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
72 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
43 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![De jydske Skærvefabrikker De jydske Skærvefabrikker](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A87/A87_mini.jpg)
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.
Læs mere![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)