DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
Styrevogn for MO. Toilet. A+B+C styreledninger.
Bygget af Scandia 1952. Ombygget 1968 af Cvk Kh fra CL 1601. Udrangeret 1984. Solgt 1985 til OHJ Bhs 293.
UICnr.
1968-84: 50 86 29-27 821-1
Længde:
21,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Midtgang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
37 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
14 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
2 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
73 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
10 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![Hedehusene Skærvefabrik A/S Hedehusene Skærvefabrik A/S](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A80/A80_mini.jpg)
Hedehusene Skærvefabrik A/S
I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.
Læs mere![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)