DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
UIC standardtype. 2 toiletter.
Bygget af Scandia 1966. Omlitreret 1967 fra A 114. Elvarme fra 1977. Omdannet 1991 til Ba 014.
UICnr.
1967-74: 51 86 18-84 014-5
1974-77: 50 86 18-84 014-6
1977-91: 50 86 18-83 014-7
Længde:
24,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Indretning:
Sidegang ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 1. kl.:
48 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
40 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bogietapafs.:
17,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Kupeer:
8 ![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Pladser 2. kl.:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
25 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB MZ 1418 DSB MZ 1418](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MZ1418_1979.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær