DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2025
Postbureau- og postpakvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Dynamoanlæg system GEZ 24/32 Volt, 100 amp og lysrør, til vognens egenbelysning. Lavtryksvarmeapparater system Weilbach & Cohn. 2 Webasto oliefyr. Egenvarme. Toilet.
Bygget af Scandia 1961. Omlitreret 1967 fra DD 5205. Omlitreret 1969 til Ph 205.
UICnr.
1967-69: 50 86 90-68 205-1
Længde:
21,72 m.

Bogietapafs.:
14,9 m.

Last:
12,5 tons

Taravægt:
40 tons

Bogieakselafs.:
2,5 m.

Beklædning:
Stål 

Antal:
21 stk.


Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles

Motorfordon för Järnvägar
I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.
Læs mere