Vognene var ved leveringen vinrøde. Efter modernisering: 36 pladser. Rejsegodsrum. Last 3,8 tons. Togførerkupe. Wc.

Bygget af Scandia 1969. Moderniseret 1975/77 af Cvk Ar med bl.a. rød lak. El-varme fra 1977/78. Moderniseret 1983 med bl.a. nye døre. Udrangeret 1993. Solgt 1993 til Iran.

UICnr.
1969-74: 51 86 82-84 010-4
1974-77: 50 86 82-84 010-5
1977-93: 50 86 82-83 010-6
Længde:
24,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
36,5 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
6
Pladser 2. kl.:
48
Antal:
30 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vestsjællands Lokalbaner A/S
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB BD 010






Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen