SJS - Det Sjællandske Jernbaneselskab
Personvogn. 1 I kl. kupe med 7 pladser. 3 II kl. kupeer med i alt 24 pladser. Varmeapparater efter Lilliehööks system. Vacuumledning (1886). Vakuumbremse (1890).
Længde:
8,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,27 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
10,2 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
15 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Aa 1 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 67. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2421. |
![]() | Aa 2 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 68. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2422. |
![]() | Aa 3 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 69. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2423. |
![]() | Aa 4 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 70. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2424. |
![]() | Aa 5 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 71. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2425. |
![]() | Aa 6 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1870 fra SJS 72. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2426. |
![]() | Aa 7 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 73. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2427. |
![]() | Aa 8 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 74. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2428. |
![]() | Aa 9 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 75. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2429. |
![]() | Aa 10 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 76. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2430. |
![]() | Aa 11 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 77. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2431. |
![]() | Aa 12 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 78. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2432. |
![]() | Aa 13 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 79. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2433. |
![]() | Aa 14 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 80. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2434. |
![]() | Aa 15 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1870 fra SJS 81. Omlitreret 1892 til SJS Cf 2435. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![DSB MY 1145 DSB MY 1145](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MY1145_1968.jpg)