DSB specialvogne 1958 - 1982

DSB specialvogne 1958 - 1982



1-99     100-199     200-399     400-599     600-799     800-999     1000-1199     1200-3004

A     B     F     H     K     L     M     O     P     R     S     T     U     V

Nr.    Navn Noter
1192Kantdozer- og skinneudlægningsvognBygget af Scandia i 1948. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 306. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Kh. Gul 1979. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 3 192.
382KedelvognBygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 2. Udrangeret før 1967.
383Kedelvogn
Bygget af Breslau i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 3. Udrangeret 1970/72. Solgt 19xx til A. Berggren (Jysk Jernbane Klub). Århus 1980. Solgt 19xx til Jernbanemuseet som DSB CH 515.
388KedelvognBygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 8. Århus 1959 (hensat). Udrangeret før 1967.
389Kedelvogn
Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 9. Hjemsted Holbæk. "Må ikke benyttes i tog på banelinien". Udrangeret 1964.
390KedelvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 10. Udrangeret 1965
391KedelvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 11. Udrangeret 1964.
392KedelvognBygget af Scandia i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 12. Udrangeret 1965.
393KedelvognBygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 13. Udrangeret 1964.
394KedelvognBygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 14. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961
395KedelvognBygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 15. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961.
396Kedelvogn
Bygget af Scandia i 1895. Ombygget 1961 fra EH 6609. Hjemsted Padborg. Padborg 1967. Udrangeret 1971.
397KedelvognBygget af Scandia i 1901. Ombygget 1961 fra EH 6691. Udrangeret 1970.
398KedelvognBygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 18. Udrangeret 1959.
399KedelvognBygget af Breslau i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 19. Udrangeret 1966.
98Klimasneplov
Bygget af Schwartzkopff i 1920. 1958 fra DSB Sneplov 98. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved, fra 1970 Esbjerg. Udrangeret 1982. Struer 1982.
99Klimasneplov
Bygget af Baldwin i 1919. 1958 fra DSB Sneplov 99. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Aalborg, udlånt til Næstved vinteren 1978/79. Grå 1981. Udrangeret 1982.
414KurvereguleringskontorvognBygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4916. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Gul 1979. Lunderskov 1979. Vejle 1980. Hobro 1981. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 414.
418KurvereguleringskontorvognBygget af Scandia i 1917. Ombygget 1968 fra CU 4123. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1983. Odense 1980-83. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 418.
411KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 1. Senere benævnt opmålingsvogn. Hensat 1963 i Århus. Udrangeret 1964.
412Kurvereguleringsvogn
Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 2. Udrangeret 1965. Til Jbm? Ophugget 2013?
413KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 fra CU 4007. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. Oph. 1980 af Cvk Ar.
415Kurvereguleringsvogn
Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4913. "Mandskabsvogn for Svellestoppemaskine 2". 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1977. Lunderskov 1979. Langå 1981. Udrangeret 1984.
416KurvereguleringsvognBygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4935. "Kontorvogn for Ballastrensemaskine". 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Lemvig 1980. Udrangeret 1984.
141KørekranBygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974.
142Kørekran
Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet.
143Kørekran
Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87.
144Kørekran
Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 144.
145Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet.
146Kørekran
Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146.
340KørestrømskontoretNummerplade: BX 30 115. Hellerup 1978-79. Gul.
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker
Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS næsten monopol på sukkerproduktion.
 Læs artiklen 

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB specialvogne 1958 - 1982






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen