Edelstein, Olsen & Co.
(Retur til oversigt)
Firmaet Ludwig Edelstein importerede petroleum fra Baku-felterne i Rusland.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 99681Herbrand19089,05 m.4 m.15.300 liter. Last 13,8 tons. Tara 10,2 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udr. 1911.
ZE 99682Herbrand19089,05 m.4 m.15.100 liter. Last 13,6 tons. Tara 10,3 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udr. 1911.
ZE 99683Herbrand19089,05 m.4 m.15.300 liter. Last 13,8 tons. Tara 10,2 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udr. 1911. Oml. 1915 til ZE 502505?
ZE 99684Uerdingen19038,96 m.4 m.Tankvogn købt 1908. 15.100 liter. Last 13,6 tons. Tara 9,9 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udr. 1911.
ZE 99685Uerdingen19038,96 m.4 m.Tankvogn købt 1908. 15.100 liter. Last 13,6 tons. Tara 10,1 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udr. 1911.
ZE 99686Zypen19028,53 m.4 m.Tankvogn købt 1909. 18.000 liter. Last 15 tons. Tara 10,2 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Oml. 1914 til ZE 502551. Udr. 1915.
ZE 99687Zypen19028,53 m.4 m.Tankvogn købt 1909. 18.000 liter. Last 15,3 tons. Tara 9,9 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Oml. 1914 til ZE 502552. Udr. 1915.
ZE 99688Zypen19028,53 m.4 m.Tankvogn købt 1909. 18.000 liter. Last 15,3 tons. Tara 9,9 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Udr. 1915.
ZE 99689Herbrand19048,98 m.4 m.Tankvogn købt 1909. 18.000 liter. Last 15 tons. Tara 10,2 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Udr. 1915.
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML
I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Edelstein, Olsen & Co.






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen