Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Og et GA i Schweiz og ugekort og en del OT (Generelt)

af ped @, Hg, 27/8 2015, 22:16 (3164 dage siden) @ Nordexpress

ved ikke om de stadig har det, men mon ikke...

Ugekort har jeg haft et par gange og det var ikke dyrt.
Gælder masser af steder også visse (må ikke siges i Schweiz!) busruter og skibe.

Da Schweiz ikke er så stort endda er det blevet til mange smukke ture.
Da man kører yderst nøjagtigt, behøver man ikke vente ret meget på stationer, med mindre man naturligvis VIL.

Jeg har haft længere ophold MED VILJE på Arth-Goldau, Immensee og Göschenen og der kommer vildt mange tog forbi.
Endvidere en del spotting på Zürich, Lüzern og Basel HBFs, samt Interlaken, Chur, Brig og Visp.
Den station med flest tog er vistnok Zürich Wiedikon, hvor der kommer tog næsten hvert andet minut - inklusiv store expresser og godstog!

Mange tog har spisevogn og i nogle af dobbeltdækkerne blev der serveret på første sal. Pragtfuldt!

NB! Fotos er ikke helt nye og ikke fra samme tur.
Første foto er slet ikke fra Schweiz, men fra Santa Anna stationen i Perugia i Italien.
Det hører ikke med her, men I får det alligevel.
[image]

Det næste er fra Visp, hvor min ven står foran en stamme med rangermaskine eller også er det en slæber.
Korrekt; - han har ikke en dyt at gøre der uden sikkerhedsvest, men jeg tror slet ikke han vidste det...(gudskelov har han halstørklæde på).
[image]

Næste er vistnok "Dolderbahn" i Zürich. UHA - sikkerhedsvest??? Nå nej, jeg står jo i vognen der kører modsatte vej.
[image]

Vennen ville gerne se biludstilling i Geneve og så kørte vi lige i 2-3 timer fra Zürich til Geneva.
Smuk udsigt fra første sal næsten hele vejen og tid til en øl og en morfar i toget.
Biludstillingen foregår ved lufthavnen.
[image]
[image]
[image]

Til sidst et par forsøg med natfotografering i snevejr!
Hmmm...Uanset hvad er det altså St. Moritz Bahnhof by night.
[image]
[image]

Så mit forslag er fly til Zürich eller Basel (åh nej ikke de irske) og så et ugekort til SBB

Venligst

pedischweiz og lidt peditalia


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak