Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg (Generelt)

af andersj, Aalborg, 13/11 2015, 12:41 (3130 dage siden)

Fra køreplanskiftet i december bliver de gamle tyske IR vogne og Bn vogne på strækningen Flensburg-Hamburg erstattet af nye og gamle dobbeltdækkervogne. Togene består i dag af 7 Bimz eller n-wagen og en BR 112 men fra december med 3 nye dobbeltdækkere og 2 brugte samt en BR 112.

IR vognene bliver overflyttet til Kiel-Neumünster hvor der idag kører gamle n-wagen (Bn vogne)

--
Mvh Anders

Avatar

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af kenkari ⌂, Roskilde, 13/11 2015, 14:38 (3129 dage siden) @ andersj

Fra køreplanskiftet i december bliver de gamle tyske IR vogne og Bn vogne på strækningen Flensburg-Hamburg erstattet af nye og gamle dobbeltdækkervogne. Togene består i dag af 7 Bimz eller n-wagen og en BR 112 men fra december med 3 nye dobbeltdækkere og 2 brugte samt en BR 112.

Dvs. slut med togene du ser i starten i denne video: http://youtu.be/E-fcjyulAyI

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af andersj, Aalborg, 13/11 2015, 20:15 (3129 dage siden) @ kenkari

Fra køreplanskiftet i december bliver de gamle tyske IR vogne og Bn vogne på strækningen Flensburg-Hamburg erstattet af nye og gamle dobbeltdækkervogne. Togene består i dag af 7 Bimz eller n-wagen og en BR 112 men fra december med 3 nye dobbeltdækkere og 2 brugte samt en BR 112.


Dvs. slut med togene du ser i starten i denne video: http://youtu.be/E-fcjyulAyI

Ja det er korrekt.

--
Mvh Anders

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af Kaspar D Larsen, 13/11 2015, 21:00 (3129 dage siden) @ andersj

En skam, de vogne var et herligt nostalgisk gensyn for mig, i forbindelse med min noget omlagte togtur til Hamborg for et par år siden. Jeg skulle egentlig have været med ICE fra Fredericia, men 20-30 minutters holden på den gamle Lillebæltsbro skød den plan godt og grundigt i sænk, og resulterede i først en tur med MR til Padborg og så Tysk lokaltog resten af vejen.

Ikke at jeg klager, eftersom jeg fik min ICE-dåb året efter i forbindelse med en tur til Berlin, og det er jo trods alt sjældent man har tid og overskud til at tage den langsomme tur på skinner :-)

Avatar

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af BoergeOf61, Randers C, 13/11 2015, 23:16 (3129 dage siden) @ Kaspar D Larsen

Ikke at jeg klager, eftersom jeg fik min ICE-dåb året efter i forbindelse med en tur til Berlin, og det er jo trods alt sjældent man har tid og overskud til at tage den langsomme tur på skinner :-)


Det forstår jeg ikke lige. Sidst jeg kiggede, var regionaleksprestogene mellem Flensburg og Hamburg nogenlunde lige så hurtige som ICE-togene til og fra Jylland.
Med den nye køreplan bliver rejsetiden også den samme med regionalekspres som med dansk IC-tog, selvom regionaleksprestogene har flere (7 mod 2) stop.

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af andersj, Aalborg, 13/11 2015, 23:30 (3129 dage siden) @ BoergeOf61

Ikke at jeg klager, eftersom jeg fik min ICE-dåb året efter i forbindelse med en tur til Berlin, og det er jo trods alt sjældent man har tid og overskud til at tage den langsomme tur på skinner :-)

Det forstår jeg ikke lige. Sidst jeg kiggede, var regionaleksprestogene mellem Flensburg og Hamburg nogenlunde lige så hurtige som ICE-togene til og fra Jylland.
Med den nye køreplan bliver rejsetiden også den samme med regionalekspres som med dansk IC-tog, selvom regionaleksprestogene har flere (7 mod 2) stop.

Han flyver vel eller kører bil normalt - begge er noget hurtigere end tog til Berlin fra Danmark.

--
Mvh Anders

Avatar

Snart slut med IR-vogne Hamburg-Flensburg

af BoergeOf61, Randers C, 14/11 2015, 00:07 (3129 dage siden) @ andersj

Han flyver vel eller kører bil normalt - begge er noget hurtigere end tog til Berlin fra Danmark.


Ok. Jeg misforstod. Med den nuværende køreplan er de hurtigste RE ét minut hurtigere end ICE fra Flensburg til Hamburg.
Med den nye køreplan bliver rejsetiden to timer med både RE og dansk IC.


Indsend billederDSB MZ1426

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak