Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Var: DSB A vogn - Nu B-vogn (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 8/2 2016, 21:08 (3001 dage siden) @ Peter Andersen
redigeret af h087, 8/2 2016, 21:45

:-)

Hej Peter

og tak

har siddet og kigget på togplaner jeg pt ikke har fået ordnet endnu til at lægge ud - og her ser det ud til ved et hurtigt gennemsyn at det er i midt60erne og70erne løb B vogne til Rom, Oostende og Paris og muligvis flere steder, ellers ser det ud til at det var andre baneforvaltninger ( især DB ) der tog sig af de lange løb.

feriekspresser har jeg ikke fået kigget igennem, men de er jo heller ikke de "normale" tog

i 80erne ser det som skrevet ud til at det er de andre baneforvaltninger og igen især DB, men DSB AB vogne kører langt - heriblandt de ovenfor nævnte steder + lidt flere

men på et tidspunkt kommer vi til de togplaner også - og så kan vi få kigget dem nærmere igennem - har også nogle tyske oprangeringsplaner - de kommer også på et tidspunkt ( der er for få timer, dage, uger, måneder i årene og der er for lidt år :-D ;-) til at nå det hele og alt - men håber efter flytning at det hjælper på pladsen til at have det hele inden for rækkevidde - istedet for i kasser og i kælderen og et par PCer og scannere på - samt vi er nogle stykker der så vil samles 1 eller 2 gange om måneden og få scannet og derved få lagt mere ud

men håber at det gav lidt

mvh
henning h087

PS - har foriøvrigt fået lovning på at kune låne til scanning togplan 6 i østområdet og FO-planer 1973 - 1993 - men det må vente til jeg har fået flyttet og fået mere bund i de togplaner 1 - 19 jeg har til låns pt ( har vel nået 2/3 pt) Ejermanden genkender nok stakken - så stort tak til ham

[image]

- men det skal nok komme !:-)

og så er der også lige omkring 1000-1500 spoplaner/bygningstegninger/sikringsting mmm diverse årgange + alt det andet - der også lige skal... :-) + det jeg ikke ved jeg har liggende - men finder undervejs igennem kasserne

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak