Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Destinationsskilte på S-tog (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 26/4 2016, 09:34 (2934 dage siden) @ Basse

Togenes destinationsskilte begynder, i de fleste tilfælde, at rulle til den nye destination ved afgang fra Ølstykke, så toget skilter den nye destination når toget ankommer i Frederikssund. Derfor du ofte ser Klampenborg, Farum og Østerport. Det er korrekt at mange destinationsskilte er defekte. Det skyldes bl.a. at det har været svært at få reservedele, da selskabet som leverer delene (FOCON) er blevet opkøbt af amerikanere.

Det er vist lykkedes at få dele nu, så man er så småt begyndt på reparationerne.
Jeg kan oplyse at linie bogstaverne får en anelse mørkere farver og de nye ruller med destinationerne indeholder "Ny Ellebjerg", så det ikke kun er de små SE togsæt der kan skilte dette.

Jeg tror dog kun at man skifter skiltene efterhånden som de går i stykker.
Og så mener jeg at man er ved at levetidsforlænge S-togene til 2036 og deri indgår en mulighed for et komplet nye system. Måske med en diode/skærm løsning

Hej Basse.

Da jeg forlagde dsb at sæt 1 til 8 og deres skilte overhoved ikke virket fik jeg var værksted dirketøren at vide at det ikke var vigtigt og ikke var noget som man umiddelbart ville bruge penge på overhoved selvom togene skilter alt muligt eller overhoved ikke virker.. jeg mener præcist sæt 1 til 8 burde være forsøg søt og man burde skifte til Øresund løsning på disse og så gå væk fra farver og bare bruge bogstaver eller tal som linje nummer.. giver meget bedre overblik end nu..

Så ja jeg er efter dsb flere gange om året med disse skilte men uden held.. det er desværre svært at blive hørt når man er ene om at klage og komme med forslag..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak