Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Destinationsskilte på S-tog (Generelt)

af Flemming Jakielski, Rødovre, 25/4 2016, 15:10 (2934 dage siden) @ Erik H

Jeg bor i Frederikssund med S-toget nærmest kørende i baghaven (en fordel for en jernbaneentusiast):-)
Der er mange ankomster og afgange i sagens natur. Jeg undrer mig bare over én ting; at der synes jeg, alt for ofte mangler destination, i destinationskasserne over dørene. Hvis ikke der mangler destination, så er denne ofte helt forkert.
Ikke at forstå på den måde, at destinationen allerede er skiftet før ankomsten til Frederikssund hvor både linje C og linje H har endestation, for det sker ofte, at der for linje C´s vedkommende står "Klampenborg", og for linje H´s vedkommende står "Østerport" eller "Farum".
Der står derimod nogle gange "Hillerød", Åmarken" "Danshøj" "Høje Tåstrup" eller "Køge". Det er naturligvis kun et fåtal jeg ser, men disse eksempler er reelle.
Det undrer mig, at der ikke bliver gjort noget ved dette, da folk jo mange gange har travlt med at komme om bord i toget, og måske ikke lige får set på destinationsskiltet i skiltekasserne på perronen. Det er i hvert fald ærgerlig at komme med det forkerte tog :-|

Med venlig hilsen

Erik H

Trist men ja, ses ofte. Skal vi ikke bare sige det lige ud :
Dårlig vedligeholdelse af materiellet !!!

Flemming J


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak