Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Brune S-tog i 1970erne, lidt spørgsmål (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 4/5 2016, 19:13 (2915 dage siden) @ gamle ole
redigeret af Erik H, 4/5 2016, 19:31

Der stod også otte S-togsvogne på Frederikssunds 1. station (der hvor den nuværende 3. station er beliggende)
Det var i 1980, de stod på dette sted. Dog var i hvert fald frontlanternerne fjernet, men jeg kunne jo ikke rigtig holde mig væk, og måtte da ind i en af vognene, for at kikke men husker ikke om sæderne stadig var intakte. Det var i hvert fald tydeligt, at næste station var et bøsog hos "Manden med leen" eller rettere "Manden med gasøksen".

Jeg mener der var nogle, der ikke kunne lade vognene stå i fred, og satte ild til i hvert fald nogle af dem. Det var før verden blev begavet med graffiti. Det var ikke en afbrændingsplads, der var blevet etableret, men ren og skær "drengestreger" omend i den grove ende.

Hvor vognene siden kom hen ved jeg ikke.

Jeg tog dengang nogle fotos med mit gamle Kodak lommekamera, som jeg har indsat herunder.

[image]
[image]

Med venlig hilsen

Erik H

--
Erik H
[image] [image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak