Svendborgbanen , fra det fortsatte møde mv og OT om OMB II (Trafikpolitik)
Mange forsinkelser og aflysninger på Svendborgbanen kunne undgås hvis værkstedet i Fredericia (DSB) leverede Desiro tog til driften i samme kvalitet som værkstederne i Odder (DSB) og Hjørring (NJBA) gør. Desuden kunne man med stor fordel afmontere skydetrinene og installere fastmonterede trin ved dørene ligesom NJBA har. Det forkorter døråbnings og -luknings procedurerne væsentligt - især på strækninger med mange hyppige stop.
Selvfølgelig har det åbenbart skrøbelige sikringsanlæg på Svendborgbanen også en stor del af skylden for uregelmæssighederne og det er lidt sværere at gøre noget ved lige akut.
Nu er der så også dukket endnu en udfordring op på Svendborgbanen
Svendborgbanen giver DSB mange udfordringer. Er der ikke tiloversblevne DESIRO fra Aarhus ? De skal vel ikke alle sendes til Roskilde-Køge-Næstved ?
Informationschef i DSB, Tony Bispeskov har tilbudt at mødes med pendlerne på Svendborgbanen !