Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tømme et tog. (Generelt)

af UTJ, 6/10 2016, 09:20 (2766 dage siden) @ metrohenrik

Jeg tror vi alle kan huske de episoder der har været med strandede tog på strækningen, hvor folk har været spærret inde i længere tid.
Som Murphys lov, sker det oftest når det er sol, og varmt.

Nu vil DSB prøve en ny løsning, der skal være drikkevand i dobbeltdækkervognene, noget der ikke er i dag.
http://www.tv2lorry.dk/artikel/dsb-overvejer-tilbud-til-indespaerrede-passagerer-vand

Det er nogle år siden jeg har beskæftiget mig med reglerne på de lange skinner, men husker ikke noget forbud mod at tømme et tog på den frie bane.
Er der kommet et sådant?

I al beskedenhed, så har Metroen regler for hvor længe der skal gå inden vi tømmer et tog, uanset hvor det holder. Stewarderne har faktisk lov til at træffe beslutningen selv, uden at få lov af vores kontrolrum. Vi bryder os faktisk ikke om at holde vores passagerer indespærret.
Findes der ikke samme slags regler hos DSB?

Selvfølgelig bør der være regler for indespærring af passagerer. Det svarer jo til tilbageholdelse og som DSB tolker reglerne nu er politiets beføjelser jo mere restriktive end DSB's. Men måske skal passagererne ringe efter politiet en anden gang, når DSB ikke kan finde ud af at evakuere et tog omgående.

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak