Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ME 1528, MX 1029 + ME 1508 + ME 1521 2016-10-26 (4 billeder) (Generelt)

af Rask Ingemann Lambertsen, 27/10 2016, 16:42 (2738 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Jeg opdagede tilfældigt DSB ME 1528 holde foran DSB Lokomotivværksted København kl. 17:27 efter prøvekørslerne. Desværre nåede personalet at køre lokomotivet ind på skydebroen, inden jeg kunne nå at fotografere det. Lokomotivet blev efterfølgende kørt ind gennem port 21 (den helt ude ved Otto Busses Vej).
[image]

Idet DSB åbenbart ikke længere selv magter at flytte sine lokomotiver, når der ikke er koblet vogne til, var jeg spændt på, hvad trækkraften ville blive til aftenens transport af de to næste lokomotiver til maling i Århus. På Maskindepotet København G holdt materieltoget helt op ad hegnet ud mod Otto Busses Vej, så det ikke var til at tage et billede der fra. Jeg tog derfor til Sydhavn T, fandt et sted, hvor køreledningsmasterne ikke ville være i vejen, og håbede på, at der ikke ville holde et S-tog ved perron når materieltoget skulle afgå. Men det gjorde der, så jeg måtte spæne hen foran S-toget og trykke nogle billeder af i al hast.

CFLCD MX 1029 + DSB ME 1508 + DSB ME 1521 som CM 6471 (København G - Aarhus H) afgik kl. 17:56.
[image][image][image]

Tak til F.M.Hansen for tippet.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak