Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godkendt!

af sigvardsen, Århus, 20/12 2017, 19:56 (2357 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det skal fejres! Forhåbentlig kører den nok i morgen tidlig, der var åben dør til perronen på Århus H ca kl 16:30 tidligere i dag. Så det lå da i kortene.

Godkendt!

af morten t, 20/12 2017, 22:10 (2357 dage siden) @ sigvardsen

kører fra imorgen kl 11 og jeg er klar :-)

Godkendt!

af Niels, Aarhus, 20/12 2017, 22:32 (2357 dage siden) @ morten t

Jeg er også klar :-D

Programmet for åbningen kan ses her.

Go' tur

Venlig hilsen

Niels H.

--
Niels

Godkendt!

af Niels, Aarhus, 20/12 2017, 22:49 (2357 dage siden) @ Niels

Letbanens egen meddelelse kan læses her.

Venlig hilsen

Niels H

--
Niels

Godkendt!

af Skjold, 21/12 2017, 09:11 (2357 dage siden) @ Niels

Her har Aarhus Letbane kæmpe for at få tilladelse til at køre letbane med passagerer.

Men nu skriver Midttrafik på deres hjemmeside: »Der gælder de samme billetter og priser som til Midttrafiks øvrige busser.« (Min fremhævelse)

Skal det forstås således, at Letbanen allerede har indsat deres egen udgave af togbusser eller skulle de blot have søgt om tilladelse til busdrift?

Ironi kan forekomme!

Stort tillykke med den aarhusianske udgave af S-tog.

(duk og væk)
Skjold Christensen

Godkendt!

af Niels Munch, 20/12 2017, 20:06 (2357 dage siden) @ Jens V

Jyllands-Posten skriver bl.a.:

"Styrelsen har netop fremsendt et udkast til godkendelse af Aarhus Letbanes tekniske sikkerhedsregler til høring hos letbanen. Det er derfor Aarhus Letbane, der skal foretage næste træk og vurdere, om man accepterer styrelsens vilkår, før man sender togene ud på skinner med passagerer."

Letbanen har frist til 3. januar til at kommentere vilkårene.


M.v.h.
Niels

Godkendt???

af Eyolf, 20/12 2017, 23:03 (2357 dage siden) @ Niels Munch

Nå ble det litt usikkert her! Er lettbanen godkjent for ordinær trafikk eller ikke? Det siste innlegget kan tyde på at det ennå er et stykke opp og fram.

Godkendt!

af Per Sørensen, 20/12 2017, 23:16 (2357 dage siden) @ Jens V

Godkendt, men hvad er det der sker?:

Aarhusianerne kan nu endelig se frem til at træde ind i Aarhus' store satsning på den offentlige transport i byen, nemlig Aarhus Letbane.

Det står klart, efter Trafikstyrelsen her til aften har godkendt, at letbanen kan begynde at køre med passagerer.

Godkendelsen er dog betinget af, at Aarhus Letbane på sigt lever op til en række nye sikkerhedskrav, som Trafikstyrelsen har listet op.

Trafikstyrelsen oplyser til DR Nyheder, at Aarhus Letbane har godkendt betingelserne, og dermed er tilladelsen trådt i kraft.

Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar fra Aarhus Letbane. Det er derfor uvist, hvornår man vil begynde at køre med passagerer.

Jeg ville godt nok blive mopset, hvis jeg skulle stille op til "en række nye sikkerhedskrav".
Det virker stadigt fordækt.
vh
pediHg

Godkendt!

af Jens Hansen, 21/12 2017, 06:49 (2357 dage siden) @ Per Sørensen

Der er nok grænser for hvor mobset man kan tillade sig at være, når man ikke har styr på tingene.

Vi må formode at de vilkår som letbanen har fået i forhold til at begynde at køre med passagerer, netop er forhold som parterne har diskuteret de seneste 3 måneder. Så det kan ikke komme bag på letbanen. Spændende bliver det at se, hvad der så harværet galt, altså hvilke vilkår er det, som styrelsen har givet. Og letbanen har accepteret.

Godkendt!

af Karl Høst, 21/12 2017, 09:59 (2357 dage siden) @ Jens Hansen

Den afgående direktør giver her (måske) nogle af svarene

Godkendt!

af Morten Flindt Larsen, 21/12 2017, 14:21 (2356 dage siden) @ Per Sørensen

[/i]
Jeg ville godt nok blive mopset, hvis jeg skulle stille op til "en række nye sikkerhedskrav".
Det virker stadigt fordækt.

Du har ret. Det ville jeg også blive. Især hvis de nye sikkerhedskrav indebærer en lettelse af nogle af de gamle. Det vil være noget svineri og hører ingen steder hjemme. Har man lempet på noget, så er det for alvor fordækt.

Mvh
M:-)rten

Godkendt! Godot styrer (lidt) endnu.......

af UTJ, 22/12 2017, 08:29 (2356 dage siden) @ Jens V

".......
Lad os på denne plads stilfærdigt konstatere, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ubetinget må stå øverst på listen over de statsinstitutioner, der skal udflyttes til provinsen – gerne til Aarhus og helst tæt på letbanen.
..."

Så rigtigt: JP's leder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak