Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR (Generelt)

af Andersen, 21/12 2017, 10:16 (2333 dage siden)

Hej

Noget der har undret mig en del efterhånden de sidste par år. Hvorfor DSB fortsat insistere på at holde fast på en ret stor flåde af MR-tog? de er jo knap i drift nogen steder? og langt de fleste er henstillede...Bor i Fredericia og så dog for et par uger siden på en cykeltur et par sæt kørende ud af Fredericia mod Vejle (osende og ekstremt ildelugtende iøvrigt)
Er de øremærket til salg? og kan man bare ikke afsætte dem?
Nødreserve hvis alt går galt igen med IC4?
Eller de bare for dyre at hugge op i forhold til deres værdi?
Nogen der ved lidt om det?

MVH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • MR - Andersen, 21/12 2017, 10:16 [*]
    • MR - andersj, 21/12 2017, 10:32
      • MR - Andersen, 21/12 2017, 11:45
        • MR - andersj, 21/12 2017, 22:54
          • MR - Jabok, 23/12 2017, 18:25
            • MR - andersj, 23/12 2017, 18:53
              • MR - Jabok, 23/12 2017, 19:36
                • MR - Jimmy, 25/12 2017, 13:42

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak