Strækningskapacitet Lindholm-Hjørring (Trafikpolitik)

af Svend @, fredag 19. januar, 2018, 18:16 (128 dage siden) @ krabsen

Nu bruger togene jo tid på at standse, 2-3 minutter alt efter hastighed og opholdstid (og sikringsanlæggets virkemåde), så det er ikke bare "sådan lige" at beregne. SPT-metoden ("Slag På tasken"-metoden) kan være noget usikker at anvende. Jeg ville anbefale nordjyderne om at søge hjælp/råd/vejledning hos nogen, der har forstand på (og værktøjer til) at beregne køretider og kapacitet :-) ;-)


Det kunne jo tænkes, at direktøren for Nordjyske Jernbaner eller hans medarbejdere rent faktisk ved hvad de har med at gøre og udtaler sig om. De har trods alt drevet jernbaner i en del år efterhånden.

Jeg ser ingen steder nævnt noget om slag på tasken - bortset fra hos dig?

.
Jeg er ikke i tvivl om, at NJ kan køre tog, men jeg tror ikke at de har mulighederne (værktøjerne) til foretage grundige kapacitetsanalyser. Det er et helt andet fag ;-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen