DSB og Dansk Jernbaneforbund enige om en tillidsmandsaftale (Generelt)
Fordi man kan sammenligne med Arriva behøver det ikke at betyde noget for antal ved DSB.
Arriva har måske 9 tjenestesteder??? Og derfor tallet 9.
I et indlæg skrives at der er 10+ tjenestesteder, men er er nok ikke i nærheden af 41. De fleste af disse steder kunne nok "nøjes" med 1 tillidsmand. Kun de store steder er det måske nødvendigt med 2.
Men man kommer tilbage til den bekrivelse af tjenestemændenes arbejdsområder, som er usædvanlig - især
hvis man som der også er gjort tidligere - sammenligner med det private.
Bliver tillidsmanden valgt fordi han er dygtig til overenskomster, beskyttelse af medarbejdernes rettigheder og være talsmand for disse - som er kerneopgaven for tillidsmænd. Eller vælges han fordi han er god til at deltage i planlægning det daglige arbejde?? (Som der står på fagforeningens hjemmeside er en opgave for tillidsmanden.)
P.Jensen