Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

1401 og lejrskoletog (Jernbanen i dag)

af KimC, 28/5 2011, 16:57 (4754 dage siden) @ andersj

Men hvor meget hjælper sådan en enlig svale på DSB's materielsituation?
Ma har ikke automatisk dørlukning, og MZ togene kræver omløb, og i begge tilfælde personale - både i trækkraftenheden, men også i selve toget som er intrueret i brugen af dette materiel. Det bliver et stort administrativt arbejde til noget der ikke gavner ret meget når det kommer til stykket.

Set i det lys er det bedre at vække nogle af de henstående MR, for dem har man personale der kan køre.
Men hvordan materielkabalen kommer til at gå op i sidste ende bliver spændende at se.
Fjernbanen bliver næppe elektrificeret før signalprojektet er på plads.
Dvs at IC3 skal bære IC trafikken mindst 10 år endnu, vil de kunne bruges til regionaltog bagefter, eller er de udtjente til den tid?
Kan MR holde så længe? - for slet ikke at tale om ME, og kan lejekontrakten på DD vognene forlænges længe nok?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak