Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af steenth, 10/3 2022, 13:36 (780 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg finder det fuldstændigt urealistisk at en ombygning af perronhøjder skulle kræve lukning af en jernbane i op mod et år, når man har mange eksempler på at man andre steder i landet kan bygge en ny perron ved siden af en jernbane i drift uden overhovedet at skulle reducere betjeningen. Vi har ligeledes også set at man både på fjernbane og på S-bane kan udskifte signalsystemet mens der er aktiv drift, og så udføre selve skiftet med en weekend-nedlukning.


Du glemmer vidst de mange nedlukninger i test i mange omgange op til selve skiftet. Og har Kalundborg Øst været lavet i fuld drifT? Jeg mener da der har været en del spærringer mens man arbejdede ud til sporet. Men er dog ikke 100 på den del... Men der må jo være en årsag til andre skriver et års nedlukning. Det er vel næppe taget ud af den blå luft.

Det var kun den første strækning CBTC, hvor der var mange sprængninger pga. test. Alle de efterfølgende strækninger var der kun 2 testweekender ud over weekend, hvor det blev sat i drift for hver etape. Og her til den sidste etape, så har der være en testweekend og kommer kun en weekend til at tage i brug for resten. Og det er endda den største etape. Sådan burde man kunne gøre på Kystbanen.

Jeg synes også at 1 år til ombygning af perroner virker vildt overdrevet...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak