Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af larsht, 11/3 2022, 00:12 (780 dage siden) @ andersj

Har du overhovedet læst den tråd du kommenterer på? Vi har jo allerede været hele den diskussion igennem.

Hvis man ombygger 80 meter af hver perron først, så skifter til S-tog, og derefter hæver de resterende 150 meter, kan det godt løbe rundt. De 150 meter giver mulighed for 5-vogns dobbeltdækkertog, og de 80 meter giver mulighed for et SA-sæt - og i 10-minuttersdrift kan det nok godt klare Kystbanens passagermængde, omend det bliver lidt trangt indtil resten af perronen er blevet hævet.


Ellers er der vel også forskellige løsninger der kan tages i brug.

  • Nogle stationer kan få togbusser uden de helt store konsekvenser (Skodsborg+Vedbæk).
  • I Rungsted Kyst, Nivå og Snekkersten har man tre perronspor, så man til nøds kan afvikle trafikken fra et eller to spor.
  • Man kan benytte et stillads til at sikre højde på en del af perronen, mens resten ombygges. Måske kan stilladset endda stå et andet sted end den eksisterende perron under ombygningen.

Du bliver nok lige nødt til at lave en fintælling på Snekkersten ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1453
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak