Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signalprogrammet statusrapport januar (Generelt)

af bjergged, Zentralschweiz, 1/4 2022, 16:43 (757 dage siden) @ pjl

At beslutningen er taget om at pille Indusi ud af de Tysklandsgodkendte IC3'ere, betyder jo ikke at man begynder arbejdet før Talgo-vognene er i drift.


Nej, men planlægningen lader meget tilbage ay ønske...

Tjaeh, det er jo nemt at sige. Det er mange års ulykke DSB i dag skal forsøge at planlægge sig ud af. Generel materielmangel pga. IC4-misæren, overlappende elektrificerings- og signalprogram, og tidsplaner for begge der bliver ved med at skride, mangel på validatorer, meget slinger fra politisk side og nu så senest leveringsforsinkelser på Talgo-togene.

Jeg misunder i hvert fald ikke de stakler, der skal forsøge at få den kabale til at gå op. Intet under at de ønsker sig flere IC3’ere til rådighed, da det, indtil BaneDanmark er færdig med at bygge om, er noget af det mest alsidige materiel de har til rådighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak