Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor vi henne???

af Ove Nygaard @, Fredericia, 12/11 2010, 04:02 (4914 dage siden) @ Christian Ahm

Hej Christian.

Ja, vi havde ved Odderbanen "studeret" ordningen med samtidig indkørsel på HHGB og de særprægede hastighedsvisere, men fandt ud af, at vi ved HHJ måtte anvende en "rigtig" hastighedsviser, hvor "X" som sagt signaliserer "samtidig indkørsel.
Og så er hele konceptet naturligvis godkendt af Jernbanetilsynet, som senere er indkorporeret i Trafikstyrelsen, nu Færdselsstyrelsen.
Med de "faste krydsninger" på Odderbanen i Tranbjerg og Malling og en stram køreplan, der skal hænge sammen i begge ender, har "samtidig indkørsel" været og er stadigvæk en regularitetsfremmende foranstaltning på trods af lav indkørselshastighed.

Tak for debatten, som næsten blev en hel eksamensopgave.

Bedste hilsener

Ove Nygaard


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak