Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Australienstur (2 fotos) (Generelt)

af Niels Kroyer, 9/11 2011, 06:56 (4514 dage siden) @ Niels Munch

Hi Tommy (og Niels)
Mange tak til Niels M for at bringe mine fotos. Det goer han meget bedre end jeg!
Tommy, som Niels M skrev saa bor jeg paa den anden side af Australien end den del du skal besoege, ca 4000 km mellem oest og vest, og kender derfor ikke saa meget til den oestlige del af Australien. Jeg vil foreslaa at du kigger paa www.australianmodelrailways.com og clicker paa Australian Model Railway Magazine og igen paa Club Listing for at faa adresser paa modelbaneklubber. Nok nogle af de stoerre er dem som hedder Australian Model Railway Association.

Til rigtige jernbane (og sporvogns) museer, vil jeg foreslaa at du i Sydney (jer formoder at du starter i Sydney) tager ind til Central Station, som ligger (som navnet siger) ikke saa langt fra centrum, hvor Australian Railway Historical Society har en forretning. De har lige udgivet en updateret bog: "Guide to Australian Heritage Railways and Museums".
Den er vaeldig god. Jeg ikke den updateret bog, men en tidligere udgave, den vil have adresser, og hvordan man kan finde frem til de forskellige steder. Der er faktisk ret mange forskellige museer og jernbane (sporvogns) samlinger, nogle ganske smaa, andre stoerre. For at naevne nogle faa, i delstaten New South Wales er der Thirlmere jernbanemuseet og Zig Zag jernbanen, og i delstaten Queensland Ipswich Railway Workshops Railway Museum. I Cairns kan du tage toget til Kuranda, Kuranda Scenic Railway.

Medens du er i ARHS's bookshop saa kan du ogsaa koebe magazines om de australske jernbaner, og hvad der sker rundt omkring i Australien. Disse magazines har regelmaessige updates paa observationer af MZ'erne bl.a.

Det er saadan lige hvad jeg kan komme i tanke om.
Med venlig hilsen
Niels K


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak