Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Søges: Fotos af trinbrætter på Viborg-Aalestrup (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/12 2011, 19:40 (4534 dage siden) @ Søndenfjords

Hvis Søndenfjords ! ! ! tænker på min Morris Mascot, så har jeg kikket negativer hele dagen, men uden resultat.

Til gengæld må der være nogle entusiastiske jyder fra cirka det område, "der sidder på hænderne" - de gemmer formentlig deres fotos til bogprojekter eller lign.

Tænk på alle de fotos, der er taget af entusiaster fra Kaj Mose Nielsen var i fjernsynet, "Kvit eller dobbelt" i -var det ikke 1957 ???

Den lørdag (de par lørdage) tog det fart - det var meget tydeligt, for de relativt få entusiaster, der var inden. Dette sidste er ikke bare min mening/tanke, det var noget vi mange gange talt om i både DMJK og senere Signalposten. Det var da også helt sikkert en medvirkende årsag til, at DMJK-medlemmer i 1959 arrangerede den første entusiast-dampsærtogstur i Danmark (på Kalvehavebanen). Ti medlemmer, med nu afdøde Dancker-Jensen i spidsen, skød hver en 100-kroneseddel i projektet til kul, som det blev sagt. En stor succes, der -som bekendt- er efterfulgt af mange.

Derfor må der være MASSER af billeder af både det ene og det andet, men nogle "sidder på hænderne" (samt negativerne/positiverne).

Vær selv med til at prikke til dem . . . (inden det er for sent - de bliver ældre og ældre).

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak