Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny EU-tog-politik - lettere køb af togbilletter i EU etc. (Trafikpolitik)

af Ulrich Albrechtsen ⌂ @, Thisted Station, 11/12 2011, 19:38 (4522 dage siden) @ Svend

Hej Svend og øvrige brugere af forummet !

Jeg har fuldt intenst med i debatten i medierne og er egnetlig overraskende
ked af at man ikke har forsøgt at købe billetter hos Arriva´s Online portal. Desværre bliver Arriva tiltider regnet som en "lillebror" i klassen, men endnu engang beviser det sig at: - Småt er godt...
Denne service er ganske vidst ikke tilknyttet en betalingsdel (endnu) - men udmærker sig ved at alt foregår Online. Man får tilbud Online, inden for ganske kort tid, man kan få billetterne tilsendt inden for 2 dage, og vi sælger togbilletter til HELE Europa.

Lur selv på: http://mitarriva.dk/billetter-og-kort/udlandsbilletter/udlandsforesporgsel

Vi har rigtig mange glade passagerer der benytter denne måde at købe deres billetter på, da det også har vist sig at være fuldt ud konkurrence dygtigt prismæssigt.

Man skal også huske at internet salgssteder ikke er gratis at drive. Sådanne firmaer der udbyder disse tjenester har gyldne tider i disse dage. Og regningen for en sådan tjeneste ender kun et sted - Hos passageren.

Det er en smule urimeligt at sammenligne købstilgængeligheden på samtlige jernbaner i Europa med flytrafikken. Det kan godt være at SAS f.eks har flere destinationer, men man har da aldrig hørt dem sælger billetter til Aeroflot, vel ?

Jeg vil ikke undgå at nævne at vi kører med nogle priser (hvis man er fleksibel) til eksempelvis (enkeltbillet, inklusiv pladsbillet)-(Udgangspunkt KH): Stockholm: 310 DKK, Paris: 520 DKK, Hamburg 249 DKK, Amsterdam: 221 DKK, Prag: 221 DKK, Basel: 373 DKK, Rom: 990 DKK, O.S.V.

Jeg tror ikke der er mange (specielt ikke nordjyder :-D ) der er utilfredse med disse priser, og vil bytte dem ud med dyrere billetter via en internet portal :-D , - Vel ???

Men i sidste ende er det jo passagerne der bestemmer !!!

De bedste hilsner

Ulrich Albrechtsen
Daglig Leder
Thisted Banegård


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak