Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

mdt gb (et lille sidespring). (Generelt)

af Henrik Tolderlund, 30/12 2011, 11:32 (4502 dage siden) @ Leif Jørgensen

Det vigtigste argument mod at ommale lige MZ 1401 er dog, at den var den første til at blive malet rød/sort. Hvor andre MZ nåede at køre som vinrøde i omtrent 15 år, fik den kun 5 år og har altså tilbragt langt det meste af sin driftstid i rød/sort. En tilbageføring vil altså kun repræsentere en yderst beskedne del af dens karriere.

Med venlige prioriterende hilsner
Leif Jørgensen

Hvis vi skal følge din argumentation til dørs, bør MZ 1401 som minimum have sine originale buede frontruder tilbage, da den var i drift med disse i omkring 25 år. Kun i de sidste cirka 8 år i ordinær drift var den udstyret med de nuværende ikke særlige pæne afstumpede frontruder.
Desuden bør der af jernbanehistoriske grunde være bevaret en MZ (1401 eller 1425) i den originale maroon-farvede udgave med vingehjul. Det vil det betalende museumspublikum sikkert også synes både er spændende og meget flottere.

Venlig hilsen
Henrik Tolderlund


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak