Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad ser vi på postkortet ? (Generelt)

af Hans Stückler, Randers, 15/1 2012, 20:13 (4488 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej med jer.

Da den gamle Hadsundbro var en drejebro har wirene nok ikke gået længere end det første brofag, da det ikke er nemt at føre wirer over det andet brofag som var drejeligt for at skibe kunne passerer.
Jeg tror at det er en eller anden form for lås af brofaget når det ikke er drejet, så når der er låst med et håndtag fra brovagthytten, er man sikker på at broen kan befares af køretøjer og gående. Biler har altid skullet holde for tog på Hadsundbroen, og i dens sidste år, hvor den kun var vejbro, var der kun trafik i en retning ad gangen.

Hilsen Hans S.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak