Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Til de færgekyndige (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 4/2 2012, 16:37 (4471 dage siden) @ shipmik

Erik

Ikke for at være pedantisk, men alligevel. I din tekst skriver du Tranekær ... retteligt skal det være Tranekjær, som der også står på selve postkortet. Og så var Tranekjær også et dampskib og har derfor typebetegnelsen S/S - det var ikke en færge, så derfor hedder den ikke D/F eller M/F.
Transkjær sluttede sin karriere som spritbåd på Øresund fra bl.a. Havnegade - Landskrona ruten indtil december 1967, da den blev lagt op hjemme i Svendborg. Der blev den liggende til juli 1969, da den blev solgt til ophugning i Odense og slæbt fra Svendborg 30. juli 1969 af Svitzers bugserbåd Bjarke, der samme dag ankom til Odense kl. 16:00.

Bent Mikkelsen
www.bettynordgas.dk

----------------

Hej Bent.

Tak for berigtigelsen. Det vil blive rettet snarest.

"Ikke for at være pedantisk, men alligevel", som Du selv skriver. Som Du kan se -indtil videre- er "Tranekær" en beklagelig "tyrkfejl" på lige fod med din egen betegnelse "Traneskjær". Navnet er allerede skrevet rigtigt i billedteksten.

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak