Massiv takstnedsættelse i den kollektive trafik pr. 1. april (Jernbanen i dag)
Takstnedsættelserne financeres ved at modificere en af den tidligere regerings ideer, idet man vil bruge tanken om den øgede grænsekontrol i en ændret form. Nu vil man simpelt hen sælge billetter ved alle grænseovergange - så skal alle uden dansk pas betale for at komme ind i landet. Det bliver på samme måde som at komme i f. eks Fårup Sommerland.
Danmark er jo et stort "sommerland".
Danmark skiftet navn til Legoland og Legolands betalingsanlæg i Billund flyttes ned til grænsen. For at gøre det til en fair løsning indføres der et gebyr på 2000,- for danske statsborgere som ønsker at forlade landet i kortere eller længere tid. Det nedsætter trængslen ved grænsen og dæmper lysten til at køre med trailer ned til Harreslev og købe ind til ikke sukker- og fedtafgiftsbelagte priser.
For at billiggøre elektrificeringen fjernes det ene spor til Esbjerg. Dermed kan udgiften til elektrificeringen halveres. De tiloversblevne skinner kan så bruges på banen mellem København og Ringsted.