Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederiksberg station (Generelt)

af ct, 9/3 2012, 21:59 (4432 dage siden) @ sorensen_dk

I forlængelse af KimC's spørgsmål...det virker noget voldsomt at bygge en signalbro for bare at montere to TU(?) signaler. Var der problemer med at overholde fritrumsprofilet, eller hvad er mon forklaringen?

Senere da man skiftede TU-signalerne ud med PU-signaler monterede man PU-signaler for spor 3 og 4 på en "arm" eller bro om man vil - i stil med PU-signalerne i sydenden af Gadstrup station. Derfor tænker jeg, at det har med fritrumsprofilet at gøre idet at den "indre" englændertransversal (som omtales nedenfor i andet svar) aldrig blev genetableret.

Nogle der ligger inde med beretninger, observationer eller lignende omkring Frederiksberg station.

Hilsen Christian


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak