Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ulykke i Korsør november 1979 (Generelt)

af D 826, 20/3 2012, 13:27 (4427 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hejsa

Jeg har noget jeg kan bidrage lidt med. Fandt lige en side på hjemmeside på nettet med et par billeder af den ene MZ hængende i virene på flydekranden herkules.

http://www.gate2train.dk/30145270

Der var vist også noget med at de virer der skulle holde broklappen ikke kunne holde til at sådanne 2 mz'ere kom for langt ud når der ingen færge var, så de sprang og maskinerne trillede ud i færgelejet. Jeg mindes at have hørt at lokomotivføren på den maskine dykkede ned igen efter at være kommet op til overfladen, han ville hente sin taske med madpakken..


Min gamle afdøde far var på det tidspunkt ved Falck i Korsør og i en gammel fint indbundet falck bog, som jeg har kigget i nogle gange er der et par fine billeder af brandfolk der spuler de to lokomotiver rene.

Og en gammel beretning som jeg har hørt fra den tid lyder på at da de 2 mz lokomotiver havde stået på amerikakajen i et stykke tid tror jeg nok, så startede deres generatore op igen, så de brandfolk som gik og spulede ferskvand på mz'erne, fik en chok af den anden verden og sprang væk, de havde nær skidt i bukserne..

--
Vh. D 826


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak