Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forskel på jyder og sjællændere (Generelt)

af Ekaeli007, 23/3 2012, 00:37 (4439 dage siden) @ Niekind

Jeg kan tydelig huske at hvis man skulle afsted om lørdagen, så tog man hvis man ikke havde pladsbillet til IC eren så var det med BN styrevognsstamme til Korsør ombord på færgen mange med men alligevel acceptabelt, så kom vi til Nyborg Færge her var der så en enkelt MR stamme hvor hunde katte mødre med barnevogne og fædre med kufferter presses ind i dette togsæt, totalt overfyldt.

Ligeså spændende da jeg blev pendler fra Glostrup til Gadstrup, og jeg arbejdede altid på eftermiddagsvagt i firmaet (privat) om aftenen IC3 stamme klokken 0018 fra HøjeTaastrup prima undtagen når der var rock i tivoli eller andet stort arrangement i København, totalt overfyldt
og i meget lang tid kun en enkelt IC3 sæt, jeg kan love for at mange ville have ønsket en styrevognsstamme med BN vogne efter lang tid blev bønnerne vist hørt for så kørte toget med styrevognsstamme BN materiel alle var glade.

Jeg har også selv set i Jylland at efter Fredericia så kun en enkelt IC3 til Århus/Ålborg og total overbelægning. Og måske er det stadig sådan???

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1505
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak