Plads til flere cykler (S-tog og Lokalbanben) (Jernbanen i dag)
Københavnerne er så glade for at tage cyklen med i S-toget, at S-togene nu får en ekstra cykelvogn. Samtidig bliver der mere plads til barnevogne og kørestole.
Siden 2010, hvor DSB S-tog indførte fri cykelmedtagning, er antallet af cykler vokset støt, og det har fået flere til at tage S-toget. I 2011 var der over 7 mio. cykler med S-toget.
Derfor bliver der fra midten af juli mere plads til cykler i S-togene, når S-tog her begynder at ombygge S-togene, så de får en ekstra cykelvogn."[/i]
Vi er dog nogle som har bemærket at cykelmedtagningen i S-toget andrager 12 % af de rejsende, mens man nu inddrager siddeplads så de gratis cykler nu kommer til at beslaglægge 25 % af S-togenes potentielle siddepladsareal. Der bliver jo færre siddepladser og mere ubekvem rejse for de 87-88 % af de rejsende med dette populære initiativ.
Der er jo ikke tale om ekstra toglængde, for det er jo slet ikke på tapetet at anskaffe flere S-tog, selv om der er perronlængde til det.