Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

LNJ - omløb i Jægersborg (Generelt)

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 4/5 2012, 00:30 (4414 dage siden) @ Svend

Sidesporet blev op- af aflåst fra centralapparatet i Gentofte. Når sidesporet var oplåst, kunne der ikke stilles signal fra Gentofte mod Lyngby. Nogen må have en instruks liggende .....

Bemærk at der også har været et sidespor ind til omformerstationen i højre spor Lyngby-Gentofte.

Jamen, det er da fantastisk, hvad man kan få svar på her.

Jeg har altid (ja så siden ca. 1960 da :-) ) fundet det logisk, at Gentofte måtte have en finger med i spillet, men jeg har ladet mig forvirre af skiltet på telefonen.

Hvis nogen har en instruks, vil jeg læse den med stor fornøjelse.

Jeg har trykket næsen flad mod vinduerne i Gentofte - det var et 1912-anlæg - men jeg har ikke kunnet få øje på nogen håndtag, som havde med Jægersborg at gøre.

Sporet ind til omformeren fra det sydgående spor kommer jeg først i tanker om nu. Det må så tilsvarende være blevet styret fra Lyngby. Her var der et relæanlæg, som formentlig må have afløst et 1912-anlæg, da hele området blev lavet om (motorvej hen over butikkerne m.m.) omkring 1960.

Her kunne centralapparatet bekvemt beskues fra perronen, men jeg erindrer ingen markering af noget ved Jægersborg.

Ved nogen her, hvornår sporet til omformeren forsvandt?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Landsvig


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak