Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der indkøbes 55 DD og 4 Desiro togsæt (Generelt)

af Woodi, 14/6 2012, 01:18 (4344 dage siden) @ Niels Bak


Jeg har på ingen måde regnet på det - altså hvor mange ekstra pladser der kommer med DDerne og hvor mange der bliver fjernet med IR4erne. Jeg synes bare det lyder som om man lidt sælger de samme vogne to gange: som ekstra sæder til de sjællandske pendlere, og som vogne, der sammen med de ombyggede EA'ere skal frigøre IR4-togsæt til Sydjyderne.

Er der nogen der har indsigt i detaljerne?

Sådan som jeg "læser" Henrik Dam Kristensens udtagelse, ser jeg det som en ekstra tilførelse af 1200 pladser, til pendlerne med indkøbet af yderligere 10 DD-vogne, - men som du så også så rigtigt har observeret, så fjerner man for det første lidt IR4 pendler togsæt og forlænger deres rejsetid helt til Esbjerg - dog er de stadig tjenstgørende på tværs af Sjælland (København-Ringsted)når de drøner til Fyn og Jylland, MEN... Man planlægger også sæde opstillingen i IR4 til IC3 komfort og dermed forsvinder der jo en hel del tætpakkede sæderækker på den konto.
Dernæst, overvejer man så indkøb af 15 nye Regional togsæt og dermed rykker sæde antallet igen op over de mistede i IR4 togsættene.

Sikkert et større regnestykke - men der vil sikkert, komme flere beregninger på denne opgørelse. :-)

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak