Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tyrkiske baner slet ikke så gammeldags mere! (Generelt)

af Hedegaard, 30/6 2012, 22:33 (4324 dage siden) @ Allan Eriksen

Nattoget til Teheran er lidt af en snyder. På trods af, at der er jernbanefærge mellem de to lande, så er det faktisk kun pakvognen som bliver overført, mens de rejsende må forlade toget på den tyrkiske side, gå ombord på færgen via landgangen og efter en sejltur tage plads i et nyt tog, som holder på den iranske side.

Ja, det tyrkiske materiel er ret moderne, og har faktisk været det i en del år, især i forhold til nabolandendes materiel.
Det ses tydeligt på denne video, hvor man ser nattoget Beograd - Istanbul.
http://www.youtube.com/watch?v=7AZmM3eWzII


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak