Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gætteoverkørsel (Billedegætterier)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 1/8 2012, 09:58 (4331 dage siden)

Nå, så gælder det denne hyggelige overkørsel, der lige har fået nye og friske advarselsskilte af typen "ubevogtet overkørsel", som jo snart bliver en sjældenhed.
Skiltene har mærkeligt nok det gamle symbol fra 1977, der i 1995 blev afløst af et meget primitivt symbol. De er nok fra et gammelt lager.

Hvor er vi henne her?

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Gætteoverkørsel

af Thorbjørn @, Kbh.Ø, 1/8 2012, 10:30 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nå, så gælder det denne hyggelige overkørsel, der lige har fået nye og friske advarselsskilte af typen "ubevogtet overkørsel", som jo snart bliver en sjældenhed.
Skiltene har mærkeligt nok det gamle symbol fra 1977, der i 1995 blev afløst af et meget primitivt symbol. De er nok fra et gammelt lager.

Hvor er vi henne her?

[image]

Hilsen
Henrik

Det er vældig fine skilte, men der mangler krydsmærker på
venstre side i begge retninger:-( .(idet jeg går ud fra at det er en offentlig vej)

Hvor det er henne?
Pas.

Gætteoverkørsel

af Jens V, 1/8 2012, 10:39 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Hvor er vi henne her?

Gods- eller veteranbane, jf. kontrolsignalet... :-)

Gætteoverkørsel

af L.H. Jensen, 1/8 2012, 10:47 (4331 dage siden) @ Jens V

Hvor er vi henne her?


Gods- eller veteranbane, jf. kontrolsignalet... :-)

Landskabet ligner ikke egnen mellem Bramming og Grindsted, og da det definitivt ikke er hverken Mariagerbanen eller Randers-Allingåbro, kunne man gætte på Høng eller et sted mellem Fåborg og Korinth ...

vh
LH

PS: Haderslevbanen kunne også være en mulighed, men der er eet eller andet, der siger "øerne" ...

Gætteoverkørsel

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 1/8 2012, 12:05 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen


Hvor er vi henne her?

[image]

- Jeg mener det er første overkørsel i Høng mod Gørlev, det er veteranbanen fra Høng til Gørlev der passerer der.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Avatar

Gætteoverkørsel

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 1/8 2012, 12:12 (4331 dage siden) @ mhv_vsvt


Hvor er vi henne her?

[image]


- Jeg mener det er første overkørsel i Høng mod Gørlev, det er veteranbanen fra Høng til Gørlev der passerer der.

Jeg må her sige, at det ikke er på strækningen Høng - Gørlev.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Gætteoverkørsel

af Jensen @, Fredericia, 1/8 2012, 12:22 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nå, så gælder det denne hyggelige overkørsel, der lige har fået nye og friske advarselsskilte af typen "ubevogtet overkørsel", som jo snart bliver en sjældenhed.
Skiltene har mærkeligt nok det gamle symbol fra 1977, der i 1995 blev afløst af et meget primitivt symbol. De er nok fra et gammelt lager.

Hvor er vi henne her?

[image]

Tofterup på Grindstedbanen.

Mvh
Jens

Avatar

Gætteoverkørsel

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 1/8 2012, 13:20 (4331 dage siden) @ Jensen

Tofterup på Grindstedbanen.

Mvh
Jens

Ja, det må jo siges at være det rigtige svar.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Gætteoverkørsel

af MR4073, 1/8 2012, 17:08 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Netop denne overkørsel mener jeg at have set på google street view, bemærk at den side billedet er taget fra der sidder klokken pudsigt nok på venstre signal.

Gætteoverkørsel

af Henning Knudsen ⌂ @, 1/8 2012, 21:02 (4331 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja ubevogtede overkørsler er ved at være en sjældenhed jeg fik nogle billeder af et par vest for Stoholm endog med begge typer advarselsskilte, det nye mod syd og det gamle nord for i 2011, jeg snakkede ned en lokal han sagde det skulle sættes bomme op i forbindelse med sporarbejdet. Jeg har også set nogle mellem Bording og Ikast.

Med venlig hilsen Henning

[image]
Overkørsle vest for Stoholm fra moed 17-10 2011

[image]
Samme overkørsle fra syd med nye type skilt 17-10 2011

[image]
Markvejs overkørsle lidt mere vest for Stoholm også med klokke og blink mon den stadig er der efter sporombygningen 17-10 2011

[image]
Overkørsle mellem Bording og Ikast 1-10 2011

[image]
Arriva Lint tog mod Silkeborg i Markvejs overkørsle vest for Ikast uden blink og klokke.

Avatar

Gætteoverkørsel

af T. Rithmester ⌂, Struer, 1/8 2012, 21:55 (4330 dage siden) @ Henning Knudsen

Ja ubevogtede overkørsler er ved at være en sjældenhed jeg fik nogle billeder af et par vest for Stoholm endog med begge typer advarselsskilte, det nye mod syd og det gamle nord for i 2011, jeg snakkede ned en lokal han sagde det skulle sættes bomme op i forbindelse med sporarbejdet.

Jeg har også været i gang med overkørsler på langåbanen, dog mellem Skive og Struer:
www.thorit.dk

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak