Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Personaletoilet" - kun en lille del af problemet (Jernbanen i dag)

af XAL Olesen @, 16/9 2012, 13:12 (4249 dage siden) @ Svend

Manglende toiletter er vist kun en lille del af problemet. Jeg har opfattelsen af, at man i DSB er temmelig ligeglade med den internationale passagertrafik. Det er blevet alt for besværligt og dyrt at købe billet og selv garvede jernbanenørder må ofte give op. Helt galt går det, hvis man på sin rejse skal køre med mere end et tog og måske endda med flere jernbaneselskaber (statslige/private).

Eksempel: Prøv at finde en forbindelse og en pris fra København til Oslo. De fleste vil give op på forhånd og gå ind på et af bus- eller luftfartsselskabernes sider for at foretage en reservering og et køb (nemt og elegant).

(Der er dog muligt at finde oplysningerne, man skal bare vide på forhånd hvor man skal lede)

Jeg forsøgte i dag at gå på DSBs hjemmeside for at se hvad der var af gode tilbud. Se hvad DSB skriver på "Tog til Europa":

Pga. tekniske problemer er det desværre ikke muligt at bestille rejser online til Hamborg og Berlin i øjeblikket.
Du kan bestille rejserne ved at ringe til 70 13 14 18. Åbningstider for telefonsalg: Mandag-fredag 8-18 og lørdag, søndag og helligdage 9-15. Vi beklager ulejligheden.

Og på menupunktet "Køb togrejser til Europa" var følgende tekst:
Høj belastning på salg af billetter til Tyskland

Vi oplever i øjeblikket en høj belastning på de systemer, som håndterer vores onlinesalg af billetter til Tyskland.
Derfor er DSB Netbutik Udland lukket. Vi forventer, at kunne sælge billetter til udlandet online igen i mandag formiddag.
I telefonsalgs åbningstid kan du fortsat købe billetter til udlandet.

Jeg har droppet DSB ved køb af rejser til udlandet. Bruger istedet DBs hjemmeside. Ved køb af f.eks. Orange Europa kan denne ikke afbestilles hos DSB. Ved køb af samme/tilsvarende produkt hos DB kan man mod et mindre gebyr afbestille indtil dagen før.

Mvh
Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak