Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

71 % foretrækker et liberalt jernbanemarked. (Trafikpolitik)

af Jakob Møller Jørgensen, Århus maskinmester skole, 25/9 2012, 13:49 (4242 dage siden) @ Leif Jørgensen


Jeg betaler 100 kr om måneden for 11 timers tale. Når jeg skal ringe hjem fra et andet EU land koster det 2,69 kr i min. Havde jeg derimod en smart phone kunne jeg bruge skype og det er endnu billiger. Min pointe er at det stadig er meget billigere end før.


Det er ellers ikke mange år siden, teleselskaberne trods konkurrence tog 15 kr. pr. min. Det var først da EU-politikerne greb ind, at prisen kom ned på et fornuftigt niveau.

Det var dengang, nu er vi i 2012 :)

Det afhænger af hvilket fly selskab,du tager. Jeg har ved simpelt søgning på www.momondo.dk fundet en tur retur fra København til Rom for 1963 kr alt inklusiv. De selskaber du taler om er lav pris selskaberne og ja det er den måde de tjener penge på, men hvis jeg kun har betalt ca. 500 kr for billeten, så kan jeg nok overleve at betale lidt for maden.


Har man kun behov for at blive transporteret, er det sikkert fint nok, men for folk med flere kufferter eller særlige behov kan taksametret hurtigt begynde at løbe.

Hvordan ser det i øvrigt ud med mindre populære destinationer, f.eks. Edinburgh eller Glasgow? Eller er der overhoved direkte forbindelser dertil mere?

Med venlige skeptiske hilsner
Leif Jørgensen

Jeg har lige fundet en tur retur til Glasgow til 2105 kr, med 1 stop i London. Jeg gik ind for at bestille rejsen og fandt ud af jeg kan have 20 kg bagage med. Hvis denne billet type dækker for 95% af de rejsende så er det jo som det skal være. Dem med mere krævende behov, kan ringe ind til selskabet og høre hvor meget ekstra det koster.

låst
2802 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak